YKS’ye girecek tüm sıra arkadaşlarımıza başarılar diliyoruz!

Bir eğitim öğretim yılı daha sona ererken binlerce sıra arkadaşımız üniversite sınavına girecek. Yıllardır olduğu gibi bizlerin geleceği birkaç puana sığdırılmaya çalışılacak.

Ancak gençliğin karşı karşıya olduğu sorunlar yalnızca sınavlardan ibaret değil. Eğitim her geçen gün daha da eşitsiz hale gelirken, okullarımız gerici politikalarla kuşatılıyor, bilimsel eğitim tasfiye ediliyor. MESEM’lerde sıra arkadaşlarımız ucuz iş gücü olarak kullanılırken, eğitim hakkı sermayenin ve siyasi iktidarın ihtiyaçlarına göre şekillendiriliyor.

Bugün düzen; sorgulamayan, itaat eden ve geleceksizliğe razı olan bir gençlik yaratmak istiyor. Bir yanda bu düzenle mücadele ederken, diğer yanda ekonomik zorluklar içinde eğitim hakkına ulaşmaya çalışan bizler yarışın içine sürükleniyoruz.

Sınava girecek arkadaşlarımız aylardır, yıllardır verdikleri emeğin ardından sınav salonlarında olacak. Fakat biliyoruz ki bu sınav; zekâmızı, yaratıcılığımızı, ve becerilerimizi ölçemez. Hayatlarımız birkaç saatlik sınavlardan çok daha büyüktür.

Bu yıl boyunca okullarımız, memleketimiz ve geleceğimiz için mücadele ettik. Eğitimdeki gericileşmeye, eşitsizliklere ve geleceksizliğe karşı sesimizi yükselttik. Çünkü biliyoruz ki geleceğimiz ne sınav sonuçlarına ne de bizlere dayatılan düzene bırakılamaz.

YKS’ye girecek tüm arkadaşlarımıza başarılar diliyoruz. Sonuç ne olursa olsun biliyoruz ki gerçek mücadele sınav salonlarının kapısında bitmiyor. Geleceğimizi kazanmak ve bu düzeni değiştirmek için mücadele etmeye her yerde devam edeceğiz.